Digital First AI z 3,8 mln dol. na rozwój autonomicznego marketingu z użyciem AI
Digital First AI, startup działający w obszarze technologii marketingowych (MarTech), pozyskał 3,8 mln dol. na rozwój platformy umożliwiającej automatyzację tworzenia strategii marketingowych dla kampanii online z użyciem sztucznej inteligencji. Zebrane finansowanie wzmocni międzynarodową pozycję spółki oraz ułatwi wdrożenie oferty dla dużych firm i korporacji
Dowiedz się więcej: Digital First AI z 3,8 mln dol. na rozwój autonomicznego marketingu z użyciem AILiderem tej rundy finansowania był fundusz 4growth VC, a wśród inwestorów znalazły się m.in. fundusze Plug&Play i Sher Ventures ze Stanów Zjednoczonych, Hub71 ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz właściciele agencji kreatywnej McCANN Poland i jednocześnie założyciele Grupy 45Avenue skupiającej spektrum agencji specjalizujących się w szeroko pojętym marketingu i komunikacji z obszaru content creation, czyli Wojciech Borowski i Krzysztof Kawa.
Do grona inwestorów dołączyli również aniołowie biznesu: Maciej Zawadziński (seryjny przedsiębiorca z wieloma exitami na konce), Miłosz Mazurkiewicz (inwestor giełdowy), Marta Zarosa (CEO State of the Art, ex-IndaHash), Adam Radzki (ex-Benefit Systems), Mirosław Lubarski (doradca zarządu Grupy PSB), Mirosław Kisyk (ex-MetLife) i Bartosz Dobrzański (członek rady nadzorczej Orange Polska).
– Zaangażowanie kapitałowe ze strony właścicieli McCANN Poland potwierdza potencjał naszego rozwiązania, które wpisuje się w globalne trendy w branży marketingowej związane z użyciem AI i postępującej roli sztucznej inteligencji przy tworzeniu strategii i kampanii reklamowych. To strategiczne partnerstwo z jedną z najczęściej nagradzanych i szanowanych na świecie agencji kreatywnych umożliwi nam rozwój oferty dla dużych firm i korporacji oraz dotarcie do największych globalnych marek. Z kolei udział w tej rundzie finansowania międzynarodowych funduszy inwestycyjnych jest wyrazem zaufania dla naszych globalnych ambicji – mówi Rafał Tromczyński, co-founder i CEO Digital First AI.
Digital First AI oferuje usługi w modelu SaaS (software-as-a-service) umożliwiające dobór strategii marketingowych oraz tworzenie kreacji reklamowych ze wsparciem sztucznej inteligencji, co pozwala na oszczędność czasu oraz optymalizację budżetu.
Aktualne rozwiązania spółki to kamień milowy na drodze do marketingu w pełni autonomicznego, w którym sztuczna inteligencja tworzy, prowadzi i optymalizuje kampanie reklamowe online bez udziału człowieka.
Platforma DF.AI już dziś realizuje wiele zaawansowanych zadań, bazując na dowolnym formacie danych na temat firmy. Dane przechowywane są w “safe room”, co zapewnia ich bezpieczeństwo, a jednocześnie umożliwia rozbudowywanie bazy wiedzy systemu poprzez real time research, analizy konkurencji, social listening i wyszukiwanie globalnych trendów. Na bazie tak strukturyzowanych informacji Digital First AI może wykonywać najbardziej złożone zadania: od tworzenia nowych produktów, poprzez wprowadzanie ich na dowolne rynki, po egzekucję towarzyszących temu kampanii reklamowych.
Po sukcesie na rynku MŚP, spółka do końca trzeciego kwartału 2024 r. planuje wprowadzenie na rynek rozwiązania typu „enterprise”, przeznaczonego dla dużych firm i korporacji. Pierwsze projekty w formule “proof of concept” z międzynarodowymi partnerami już trwają.
– Inwestycja w DF.AI, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do podnoszenia skuteczności działań marketingowych, z pewnością ma potencjał, by przełożyć się na realizację celów biznesowych naszych klientów oraz agencji w naszej globalnej strukturze. Rozwiązanie stworzone z myślą o dużych firmach i korporacjach zostanie w pierwszej kolejności zaoferowane klientom oraz agencjom McCANN Worldgroup, wśród których są największe marki na świecie, jak i wiodące agencje kreatywne na wszystkich kontynentach – mówi Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland i Co-Founder Grupy 45Avenue.
Digital First AI obsługuje obecnie ponad 900 klientów z 60 krajów świata, w tym przede wszystkim z USA, skąd obecnie pochodzi ponad 50 proc. jej przychodów, Polski, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Indii.
Obecna runda seed została zrealizowana w amerykańską spółkę Digital First AI Holding Inc., która tworzy międzynarodową strukturę startupu.
– Zainwestowaliśmy w Digital First AI kierując się innowacyjnością produktu do automatyzacji kampanii marketingowych, który wpisuje się w obecną rewolucję sztucznej inteligencji. Ma to ogromny potencjał skalowania. Zmotywowany i dynamiczny zespół z bogatym doświadczeniem branżowym doskonale zna potrzeby tego rynku. Spółka od samego początku prowadzi globalną sprzedaż obsługując klientów z już 60 krajów. Dodatkowo, pozycję Digital First AI wzmacnia strategiczne partnerstwo z McCANN Poland oraz udział renomowanych międzynarodowych inwestorów – mówi Marcin Jaszczuk, partner zarządzający 4growth VC.
Digital First AI została założona przez Rafała Tromczyńskiego (CEO), Grzegorza Gracza (CIO) oraz Michała Tokarskiego. Założeniem founderów było to, by spółka od samego początku miała wymiar międzynarodowy, co konsekwentnie realizują. Obecnie Digital First AI posiada siedziby w Polsce, USA oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Startup ma za sobą udział w akceleratorach Hub71 i Flat6Labs w Abu Dhabi, a jednym z jego partnerów strategicznych jest amerykański unicorn Semrush. Na etapie pre-seed w spółkę zainwestowały fundusze InnoVenture (Polska) oraz Flat6Labs (ZEA).
McCANN Poland jest agencją afiliowaną z McCANN Worldgroup należącą do Interpublic Group, wiodącej, globalnej firmy oferującej rozwiązania kreatywne. McCANN Worldgroup zatrudnia ponad 15 000 pracowników i jest obecna w ponad 100 krajach. Jej misją jest wspieranie marek w pełnieniu znaczącej roli w życiu ludzi na całym świecie.